ראובן שרף | בית הספר ללימוד קראטה וג’יו ג’יטסו ברזילאי | 077-9975400 | reuven@karatespirit.co.il

עבדים היינו … משעבוד לחירות

באימונים אני מבחין הן על עצמי והן על מתאמנים אחרים, כמה שאנו עבדים לתבניות מחשבתיות, רגשיות ותנועתיות. באימוני הקומיטה, כאשר אנו מתאמנים על אוג'יואזה- אימוני התגובה, ניתן לראות עד כמה התבניות הללו שולטות בנו – למרות שבקאטה ובקיהון מצליחים – לנוע מן המרכז וכפות הרגליים, להיות משוחררים בפלג הגוף העליון ולנוע בזרימה ובתזמון הנכון של הטכניקה שבו כפות הרגליים מתחילות, המרכז מעביר, הידיים או הרגליים מבטאות את העצמה, מול בן זוג כאשר יש תחושה של לחץ מסוים- האינסטינקט המשעבד חוזר להשתלט- המתח חוזר ועולה לכתפיים, הידיים מנסות להגן והנשימה שטחית.

בכדי להגיב בצורה יעילה ומתוזמנת עליי להביא עצמי תחילה למצב מאוזן שבו אין הפרזה או חסרים. עליי שוב להתחבר אל אותו הציר שעליו כתבתי בפעם שעברה. (חיבור לציר שלי) הציר הזה הוא ציר פיזי, מנטלי ורגשי, נישיאמה קרא לו Stable Emotions , מצב שמושפע בעיקר מן היציבה שלי, מן השימוש בנשימה שלי ומן המצב המנטלי שלי- הלך הרוח או ה-Mind Set שלי. רק בשילוב של 3 העמודים הללו אוכל לבטא עצמי בחופשיות.

לא העצמי הקטן והמשועבד- את העצמי בעל הבחירה שאינו כבול לתבניות כאלה או אחרות ויכול להגיב בצורה ספונטנית למצבים משתנים על פי העקרונות הביומכניים, הפסיכולוגיים והרגשיים.

 

שתפו:

פוסטים נוספים

    לפרטים נוספים הירשמו בטופס הבא ואנחנו נחזור אליכם: