ראובן שרף | בית הספר ללימוד קראטה וג’יו ג’יטסו ברזילאי | 077-9975400 | reuven@karatespirit.co.il

תרומת הקראטה לילד

לקראטה, בשיטת נישיאמה אותו אנו מלמדים יש יכולת לתרום רבות לכל מתאמן ובפרט לילדים.

אפרט כמה מהתרומות הללו:

  • הגנה עצמית

הקראטה הינה שיטה להגנה עצמית ובונה את היסודות הנכונים לניהול מרחק, תיזמון והפקת עוצמה מרבית מן הגוף.

  • בריאות הגוף – אימון גופני נכון

בנוסף לשיפור הכושר הגופני: סיבולת לב-ריאה, זריזות, מהירות, גמישות וכוח, בקראטה ניתן דגש לשיפור היציבה, היציבות, שיפור וחיזוק שרירי הליבה וחגורת הכתפיים והיכולת הקואורדינטיבית.

  • בטחון עצמי

היכולת להגן על עצמו ובניית היציבה והחיזוק, מעלים את בטחונו העצמי של הילד/ה ומאפשרים לו לתפקד בצורה אסרטיבית יותר בעולם.

  • יכולת ריכוז ושיפור בלימודים

מחקרים רבים מלמדים שהקראטה משפר את היכולת להתרכז, דבר שמשפיע על יכולת התלמיד לשפר את לימודיו האקדמאים וזאת ע"י חיבור ההתמקדות המנטאלית לתנועות הגוף, והיכולת להיות נוכח וערני בזמן האימון.

  • שיפור למתאמנים בעלי הפרעות קשב

היכולת למקד ו"לאסוף את עצמו"  בשילוב עם הוצאת אנרגיה פיזית הופכת את הקראטה לכלי טיפולי אידיאלי לבעלי הפרעות קשב וריכוז . דוגמא לכך היא תלמידי היקר סלע אלמליח – ילד שאובחן כבעל קשיי קשב וריכוז חמורים והפך בשנה שעברה לאלוף עולם לגילו ולדרגתו.  ועל כך כותבת אימו של סלע:

"קראטה עם סנסאי ראובן שרף בשביל הילד שלי זה הרבה מעבר לעוד חוג או אפילו ספורט. זה כבר הפך להיות דרך חיים שמאמנת לא רק את שרירי הגוף אלא מפתחת ומאמנת את שרירי האישיות: מלמדת ומעודדת איפוק, סבלנות, עבודה ושיפור עצמי, עבודת צוות ובעיקר התמדה לטווח הקצר וגם לטווח הארוך.

בשביל בני, ילד מקסים, היפראקטיבי עם הפרעות קשב וריכוז , אלה כישורי חיים משמעותיים מאוד, שעזרו לו לממש את הפוטנציאל הגדול שלו. ראובן בשביל הילד שלי הוא הרבה יותר ממאמן – הוא מנטור, דוגמא אישית והשראה.   ממליצה בחום.

  • הקראטה כתהליך

כמורה, כשאני רואה ילד שמתחיל בלימודי הקראטה אני מנסה לראות אותו כמבוגר – כזרע שנבט מהאדמה – מנסה אני לראות את העץ שיצמח ולכן הכוונה בקראטה היא ליצור תהליך ארוך טווח ונכון לכל מתאמן בכדי לחשוף לאט לאט את הפוטנציאל הגלום בתוכו. בכדי לעורר בילד עיניין ומוטיבציה לאימונים, נוצרה שיטת החגורות בכדי שיהיו למתאמן מטרות קצרות טווח  שאליהן ישאף ושידרבנו אותו להמשיך ולהשתפר.

  • תחרות

למרות שהקראטה איננו ספורט, אלא אמנות לחימה שנועדה להגנה עצמית והתפתחות אישית, ישנם אנשים שתחרות מוציאה מהם את המיטב. לכן בקראטה, למרות שאין דגש מוחלט על הישגי תחרות ישנה אפשרות להתחרות בתחרויות ארציות ובין-לאומיות.

בשנה שעברה יצאנו משלחת של ילדים מגיל 8 ועד 13 לאליפות העולם בלטביה וחזרנו עם הישגים מרשימים – אלוף עולם לגילאי 12 בחגורה כחולה ואלוף עולם לגילאי 11 בחגורה כתומה.   גם השנה אנו מתכוננים לתחרות שתתקיים בצ'כיה בסוף נובמבר 2019.

לסיכום – הקראטה הינה דרך שמפתחת את המתאמן בצורה הוליסטית  מנטלית רגשית ופיזית בכדי לאפשר לו ליישם בצורה היעילה ביותר את הפוטנציאל הגלום בתוכו.

האימונים הם לילדים מגיל 3 וחצי ועד 80.

שתפו:

פוסטים נוספים

    לפרטים נוספים הירשמו בטופס הבא ואנחנו נחזור אליכם: