ראובן שרף | בית הספר ללימוד קראטה וג’יו ג’יטסו ברזילאי | 077-9975400 | reuven@karatespirit.co.il

הלך הרוח בקראטה – שימוש בעקרונות כדי לעצב את הלך הרוח (Mindset)

ברצוני להרחיב מעט את המאמר הקודם – "התודעה בקראטה"

אם נגדיר את המונח "הלך רוח" (Mindset) כ-"יחס מנטאלי אשר יקבע את תגובותיו של האדם ופרשנותו לסיטואציה מסוימת" (The free dictionary).

מהו אותו יחס מנטאלי אליו אנו מכוונים באימון הקראטה?

בפילוסופיית הזן ישנו משפט ידוע – "The mind of no mind" – תודעת "אי התודעה" "מו שין נו שין" ביפנית. "תודעה שאינה אחוזה או עסוקה במחשבה או רגש מסויים ולכן פתוחה לכל דבר" (ד.ט.סוזוקי).

בין הגוף והתודעה ישנה אינטראקציה. הכוונה לתודעה שערה לתחושות הגוף.  התודעה הזו יכולה לכוון ולהנחות את הגוף, ובאותו זמן גם ללמוד ממנו ולהשתנות על-ידו.

הדרך להגיע למצב תודעתי כזה היא ע"י מימוש עקרונות הקראטה בזמן האימון.

קרישנמורטי מתייחס מתייחס למערכת היחסים בין התודעה והגוף, ע"י שימוש במטפורה של לוחם שרוכב על סוסו. הלוחם הינו התודעה והגוף הינו הסוס. הלוחם אינו יכול להילחם ללא סוסו, והסוס ללא הלוחם חסר מטרה וכיוון. כך התודעה אינה יכולה להתקיים ללא הגוף וכן הגוף ללא התודעה.

ובכן, כיצד נוצר הקשר בין התודעה והגוף? מורתי ליוגה אורית סן גופטה מפתחת את אותה מטפורה של קרישנמורטי: בכדי שהלוחם יוכל לכוון ולהנחות את סוסו – עליו להחזיק במושכות, זהו החיבור שלו אל הסוס. (עקרונות הקראטה מאפשרים לגוף לעשות את אשר הוא צריך ורוצה ע"י שימוש בעקרונות השונים התודעה מנחה אותו לכיוון הנכון).

לאחר שביססנו את מערכת היחסים בין התודעה והגוף, נפרט במאמרים הבאים את העקרונות שיביאו אותנו עם הזמן לתודעת "מו שין נו שין".

כמה הודעות:

  1. בשבוע שעבר חולקו אחרי המבחנים, הדרגות החדשות לתלמידי "קראטה ספיריט". אני מברך את המתאמנים ומזכיר לכם – שעתה יש להשקיע אפילו יותר באימונים…
  2. ביום חמישי האחרון השתתפנו בתחרות "אולימפיאדת הילדים". 13 ילדים מגיל 7 עד 14 השתתפו מבית ספרנו. היו לנו זכיות יפות והיה ניסיון מעולה לכל מי שהשתתף. תחרות זו הינה עוד כלי בכדי להשתפר.
  3. חופשת הקיץ בפתח. גם השנה כתמיד נקיים את קייטנת "אומנויות הלחימה והשחייה" במרכז שלנו בעין עירון.   אנא הירשמו בהקדם. פרטים כאןhttps://www.karatespirit.co.il/wp-content/uploads/2019/05/מידע-קייטנת-קיץ-2019-1.pdf.
סיום טקס הענקת חגורות בעין עירון
שתפו:

פוסטים נוספים

    לפרטים נוספים הירשמו בטופס הבא ואנחנו נחזור אליכם: